4,5 miljoner

av averin

Så mycket pengar lägger landstinget i Stockholm på en influensakampanj. Bortkastade pengar i mina ögon. Dock ser jag hopp om kampanjen, om det är som Katarina Winell, kommunikationschef vid hälso- och sjukvårdsnämndens förvaltning i Stockholms läns landsting säger;

– Den här kampanjen ska inte ses som en tillfällig kampanj med anledning av svininfluensan, utan som ett led i det långsiktiga arbetet att öka kännedomen om Vårdguiden. (Dagens Media)

Om det blir så ser jag inget emot att 4,5 miljoner läggs på en sådan kampanj. Om där emot deras mål är att enbart höja medvetenheten för Vårdguiden gällande svininfluensan (även kallad nya influensan), då tycker jag det är fel. Behövs ingen kampanj för att få folk att ringa till Vårdguiden, de lär göra det ändå om nu svininfluensan blir så allvarlig som många befarar. Personligen tror jag inte den kommer ta fler liv än den vanliga influensan gör årligen.

