Gjort idag!

av averin

Idag har jag faktiskt inte gjort så himla mycket. Har hunnit med att plugga lite till min distanskurs, ”Renässansens kulturhistoria”. Har läst klart Thomas More: Utopia – Landet Ingenstans och besvarat en fråga gällande ifall det samhället som More beskriver vore ett samhälle där jag skulle vilja bo. Har även hunnit med att läsa lite i Peter Burkes ”The Italian Renaissance”. En bok du bara måste läsa ifall du är intresserad av renässansen.

Förutom pluggandet har jag hunnit gå till stadsbiblioteket och lämnat tillbaka en hyrfilm, O` Horten, en norsk melankolisk komedi från 2007. På biblioteket lånar de nämligen ut film för 20kr och du får ha filmen i en vecka. Efter det gick vi och handlade lite och hämtade min bok av Park Honan ”Shakespeare: A Life”. Den ingår i den andra kursen jag läser dessa första veckor på höstterminen, nämligen Shakespeare och hans tid. Vill du läsa lite  ur den finns den på Google Books.

Sedan har vi fixat ordning i vardagsrummet lite, hängt ut vår matta, möblerat om lite så snart börjar vardagsrummet bli helt klart. När hela lägenheten är så gott som klar ska jag fixa fram bilder på alla rummen.

Nu ska jag nog plugga lite till och sedan äta blåbärspaj.

