Uppe med tuppen

av averin

Idag är jag uppe med tuppen enbart trodde jag. Följde med tjejen (Emes) till tåget då hon åker ner idag till Älmhult och börjar studera. Nu börjar vår resa med att hon får pendla dit varje vecka och jag lämnas kvar här hemma med vår katt.

På tal om att det inte bara var jag och tuppen uppe vid 6:40. Satan vad många som släpat sig upp så tidigt på morgonen, det kan inte vara hälsosamt för alla dessa människor. Det var fler vakna och ute nu än vad det kan vara under dagen ibland när man går ut en sväng.

Vad händer idag då? En del pluggande, ska försöka få klart ena kursens uppgifter en vecka innan så jag ligger före lite då jag parallellt läser två kurser samtidigt. Sådant kan bli hektiskt ibland och bökigt när saker och ting ska vara klara samtidigt. Så för en gångs skull har jag planerat lite bättre än tidigare. Kanske ålder och pluggandets vana som ÄNTLIGEN sätter in.

Näe dags att dricka klart min latte från Pressbyrån och surfa lite på bloggar och försöka hitta alla de gamla reklambloggarna jag brukade besöka dagligen. Tips på bra bloggar om reklam och media, bara hojta till i så fall.

