Bokinköp – Shakespeare

av averin

Härligt idag kom min bok som jag köpt till skolan, en bok jag totalt glömt bort att jag behövde. Beställde den i måndags och fick den idag. Tackar så himla mycket Adlibris att ni var snabba som tusan denna gång. Förra gången tog det över en vecka. Tycker att många butiker som säljer böcker online har blivit mycket långsammare med att skicka dem. Bokus är ett exempel, de tar evigheter på sig att skicka böcker så även om Adlibris någon enstaka gång är dyrare så väljer jag dem när jag är i behov av att få hem boken snabbt. Jag tar i och för sig alltid den snabba fraktvarianten som kostar 19:- extra, men det är det värt.

Boken jag beställt är till min kurs om Shakespeare som jag läser. Boken heter The Cambridge Companion To Shakespeare. Editerad av Margreta de Grazia och Stanley Wells.

Så nu ska jag sätta mig och läsa det kapitel som jag inte lyckats hitta online, nämligen ett kapitel skrivet av Valerie Traub ‘Gender and sexuality in Shakespeare’.

