Lagerhaus Linköping

av averin

Nu har jag äntligen besökt Lagerhaus här i Linköping, som äntligen flyttat in. Tog bra många år innan de hittade en vettig lokal som de var nöjda med. De har som sagt flyttat in i det nyrenoverade Gyllenhuset. Jag kommer ihåg för cirka två år sedan kontaktade jag Lagerhaus gällande deras planer för att etablera sig i Linköping. Svaret jag fick då var att de hela tiden letade efter en vettig lokal men inte hade hittat någon. Det tog dem som sagt två år att hitta den och nu är de äntligen i stan.

Butiken i sig är inte jättestor som man kanske är van vid om man jämför med de i Stockholm och Göteborg. Butiken har två våningar, där övervåningen är den större av de två. En butik med ett riktigt bra läge precis mitt emot Systembolaget och gatan utanför har renoverats och piffats upp rejält. Butiken lär nog därmed gå väldigt bra och när vi var där nyss, för cirka 40 minuter sedan så var det väldigt mycket folk som tittade och shoppade.

Vi fick med oss lite badskum hem. Har letat efter det i alla möjliga butiker, men som vanligt ifall det finns kostar det nästan 100:-, för lite badskum liksom. Så nu kan vi bada och njuta igen med skum som luktar jordgubbe.

https://i0.wp.com/www.diligentia.se/upload/Nyhetsbilder/Gyllen%20-%20webb%20copy.jpg

