Köp genom Spotify

av averin

Idag när jag skulle ta en paus i pluggandet (lektion om Hamlet ikväll), tog jag mig en liten tur i Spotify och lyssnade igenom de låtar som Green Day spelade under konserten i söndags. Till min förvåning såg jag i Spotify en ny ikon. Det fanns nämligen en köp-knapp där man kan klicka ifall man vill köpa låten (alla låtar går inte att köpa).

Detta lanserades idag med en ny version av Spotify-klienten och detta ska som sagt göra det lättare för användaren att köpa låtar och ladda ner dem till sin egen dator eller annan plattform. Din Spotify-klient uppdateras automatiskt.

Priserna på låtarna verkar variera en del då jag testade några låtar fick jag upp ett prisspann mellan 7kr till 14kr styck för låtarna. Nedan hittar ni även en video som visar hur det går till.

