Näsan begravd i böcker

av averin

Yes Sir, min måndag har bestått av att min näsa varit begravd i böcker. Inte nog med det så gick jag och hämtade nya böcker på posten också som jag beställt. Nedan böcker jag läst ur idag (dock ej hela, det hade varit galet):

Shakespeare: A Life
Författare: Honan Park
Köp hos Adlibris

The Cambridge Companion to Shakespeare
Författare: Margreta De Grazia, Stanley Wells
Köp hos Adlibris

Förutom nämnda böcker ovan har jag spenderat lite tid med att gå igenom min tenta som handlar om renässansens människosyn utifrån tre renässanspersoner, Thomas More, Niccolò Machiavelli och Lorenzo de’ Medici.

Boken jag hämtat ut och som jag ska ta och läsa lite ur om en stund, efter att jag sett på någon film eller något, är denna:

The Sonnets and a Lover’s Complaint
Författare: William Shakespeare, John Kerrigan
Köp hos Adlibris
(Ifall du vill läsa om Shakespeares sonetter men på svenska så rekommenderar jag Sonetter och versberättelser, övers. Martin Tegen)

