Brist på tid

av averin

Tyvärr är jag inne i ännu en hektisk period som gör att jag inte har mycket tid över för att blogga. Sitter just nu och skriver på min andra tenta på raken, denna gång om Shakespeare, som ska vara innen den 12:e så fram tills dess blir det inte mycket bloggande. Ska dock försöka utse en vinnare i kondomtävlingen så att den personen kan få sitt pris. Förutom plugg händer inte så mycket i mitt liv just nu utan skolan prioriteras och när man väl är ledig några timmar blir det till att slappa och spela lite Travian.

Tentan jag skriver handlar som sagt om Shakespeare, eller rättare sagt mer om A Midsummer Night’s Dream och Othello och hur kvinnorna i dessa två pjäser utgör representativa exempel på hur förhållandet mellan män och kvinnor uppfattades. En väldigt intressant uppgift om man inte som man vill vara så superseriös att man har så mycket material att det blir för mycket, som vanligt.

Nu tillbaka till skrivandet, en sida till idag måste jag hinna med så man kan roa sig lite på eftermiddagen och kvällen, det är ju ändå fredag idag. Nedan en liten inspirerande bild så hör i höstmörkret. Den som kan gissa var bilden är tagen kan få en liten guldstjärna i form av att bli länkad på bloggen under en viss tid.

https://i0.wp.com/proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_27/21430000-21439999/640x480/21433720.jpg

