Söndag

av averin

Åter igen söndag. En dag som jag aldrig riktigt gillat. En dag som känns tråkig, vad man än gör. Dock känns denna söndag bättre hittills än andra. Började med att gå upp runt tiosnåret, för att snabbt göra mig iordning så vi kunde gå ut. Blev en kort promenad genom stan för att traska mot biblioteket där vi skulle lämna tillbaka en film. Filmen i fråga var East is East. Efter det gick vi vidare till vårt utflyktsmål, nämligen Lanemo Konditori, där vi de senaste tre veckorna haft vår söndagsfika.  Söndagsfika var något jag och min sambo brukade ha förut när vi bodde utanför city. Då vandrade vi in till stan, en 40 minuters promenad och tog oss en fika i sommarsolen. Nu när vi istället bor mitt i city kan vi även ta dessa söndagsfikor när vädret inte lockar med sol och värme. Dagens fika bestod av en varsin latte och till det en kanelbulle och en brownie. Med oss hem köpte vi även ett par scones.

Efter en timmes fika eller så, gick vi vidare in till city igen där vi passade på att gå in på Konsthallen Passagen för att kika på utställningen Mexico Multitude. Vi brukar kika på alla de utställningar de har för både jag och min sambo är väldigt kulturintresserade och när det ges tillfälle är det bra att passa på. För er som bor i Linköping eller jobbar här bör passa på att gå på de utställningar Passagen har. Ibland är de riktigt bra och ibland mindre bra, men sällan är de så pass dåliga att man blir besviken.

Fotografi lånad av Babilou.se

